תופסים גלים תפוסים רוח

תופסים גלים תפוסים רוח

הגלים נוצרים על פני הים במפגש שבין האוויר לבין המים. אנרגית הרוח דוחפת את המים בכיוון תנועתה ויוצרת גלים הנושאים איתם את הריח המלוח של הים. כוחם של הגלים מושפע מעוצמת נשיבת הרוח, משך זמן  נשיבת הרוח ואורך הנשיבה. כאשר הרוח קרובה לחוף נוצרים גלים קטנים יותר, ההולכים וגובהם עם ההתרחקות מהחוף. תופסים גלים תופסים רוח הוא המשחק הנצחי בין הרוח למים לבין הגולש. בקורס גלישה הילדים תופסים גלים ורוח. ותופסים תחושת הישגיות מעבר לזמן הגלישה עצמו.

 

לתפוס גלים ולתפוס רוח זהו ספורט ימי מאתגר המציב את הגולש מול איתני הטבע. הילד והילדה הגולשים מתמודדים מול פחדים וכוחות חזקים מהם ויכולים להם. זהו ספורט המשפר את הביטחון העצמי ואת היכולת לאמוד סכנה בזמן אמת. לקבל אחריות ולקחת החלטות ענייניות ובהמשך מקצועיות, שביכולתן להשפיע בהמשך על מקבל ההחלטה ועל הסובבים אותו. התמודדות עם איתני הטבע הופכת את הילדים לבוגרים ואחראים כלפי עצמם וכלפי אחרים. היא מפתחת אצל הילדים חוסן גופני ונפשי ויוצרת עבורם נקודת פתיחה טובה יותר לחיים. מעטפת לימודי הגלישה שכוללים גם לימוד ותרגול שחייה מקנה לילדים שליטה בים הפתוח. לימוד בסיסי במקרא והבנת תחזית מזג האוויר, מאפשר להם ללמוד כיצד לשקלל מידע ולקבל החלטות נבונות ומקצועיות הנוגעות גם לסכנת חיים. חלק מהילדים המשתתפים בחוג גלישה לוקחים בשלב כלשהו גם  קורס בהחייאה.

 

חוגי הגלישה הם המסגרת המושלמת עבור כל ילד וילדה חובבי מים וים. החוגים בדרך כלל מבוססים על מערכי שעור ייחודיים המשלבים לימודים מעשיים של גלישה ולימודי ים מקיפים.  הילדים לומדים לתפוס גלים ולתפוס רוח, החל מלימוד יסודות הגלישה למתחילים כאשר למתקדמים מוצעים חוגים לשיפור הטכניקה והתנסות בגלשנים שונים. בחוגי הגלישה הילדים עוסקים גם באימוני כושר, שחייה, יציבה ושיווי משקל. ברוב חוגי הגלישה האיכותיים מועברים גם ערכי שמירה על הסביבה הימית ודגש על הרוח הספורטיבית. חוגי הגלישה מתקיימים לרוב במסגרת מועדוני גלישה ובמסגרת זו משתתפים הילדים בתחרותיות גלישה רלוונטיות עבורם.

 

לתפוס גלים ולתפוס רוח נתן ללמוד בחוגי גלישת גלים, גלישת רוח, גלישת סאפ וקייט סרפינג. לימוד גלישת הגלים אינו תלוי מזג אוויר ולמעשה ניתן לגלוש רוב ימות השנה. הלימוד מתבצע באמצעות גלשנים המיועדים להדרכה. אלה גלשנים רכים והם בנויים כך שהילד הגולש לא יפגע  בזמן הכשרתו. בדרך כלל מומלץ לילדים צעירים להתחיל בחוג גלישת גלים ובהמשך לעבור לחוג גלישת הרוח וקייט סרפינג. גלישת רוח זה ספורט התלוי בתנאי מזג האוויר. שינוי בכיוון הרוח יכול להפוך את הגלישה למסוכנת לכן, במסגרת הקורס ילמדו נושאים הנוגעים לכיווני הרוחות. בכל מקרה ילדים שאוהבים את האוויר החופשי, הים הפתוח, ריח המלח שמש וחול וגלים סוערים ביום גשם. ילדים הנכונים להתמודד עם כוחות הטבע, חוג גלישה בים הוא המקום הטבעי עבורם.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: